Oprema za trčanje po kiši

by | 8.Oct.2015.

Kako je počela jesen trebalo bi da se prilagodimo vremenskim uslovima i treninzima trčanja po „lošem” vremenu.  To je jedno iskustvo koje treba da se doživi. Trčanje po kiši nije isto kao kad idete u izlazak ili na posao, ustvari je mnogo zanimljivije i lepše. Kao deca smo voleli taj osećaj slobode kada trčimo po kiši i nije nam smetalo da budemo mokri i prljavi. Ko je ovo propustio, nije imao pravo detinjstvo, ali ima priliku sada to da nadoknadi. Vremenske (ne)prilike ne treba da vas sputavaju da uradite svoj trening trčanja. Kada se kvalitetno obučete, shvatićete da je trčanje po kiši ili hladnom vremenu mnogo prijatnije nego po suncu.

Dakle, na prvom mestu treba da obratite pažnju na garderobu/opremu koju ćete nositi. Posvetićemo ovaj tekst opremi koja će nam učiniti da trčanje po kiši i hladnom vremenu bude pravo zadovoljstvo. Kako se trčanje u svetu razvijalo, uporedo se razvijala i sportska industrija. Napravili su različitu opremu za različite vremenske uslove i godišnja doba. Predstavljamo vam jesenju garderobu i obuću za trčanje.

Pamuk 

Sve pamučne stvari koje nosite nisu dobre za trčanje, pogotovo za trčanje po kiši. Pamuk upija znoj-vodu i hladi naše telo, što znatno povećava rizik od prehlade. Pamučne majice, dukseve, trenerke i donji veš bi trebalo da ponesete na trening i koristite ih da se presvučete i ugrejete posle mokrog treninga.

Patike 

Krenućemo od obuće koja je osnova svakog trkača. Patike od Gore-tex materijala ne propuštaju vodu, ali su malo kruće od standardnih patika za trčanje, pa nekim trkačima ne prijaju. Čak i u njima vam noge neće uvek ostati suve. Dešava se da ugaziti u veću baru, ili se kod jače kiše voda sliva niz nogavice… Ne treba bežati od kvašenja nogu, već prihvatiti to kao normalno za trening u kišnim uslovima.

Čarape 

Bilo bi dobro da koristite aktivne, sintetičke čarape koje ne upijaju vodu. Uglavnom su jarkih boja i imaju ojačanja na peti i prstima i smanjiće mogućnost da dobijete žuljeve. Možete ih nabaviti u sportskim radnjama ili čak na pijaci.

Aktivan donji veš

Još jedan jako bitan odevni predmet je aktivni veš. Kako bi sačuvali svoje zdravlje (da ne bi došlo do prehlada i gljivica), potrebno je da obučete aktivan donji veš. To je veš koji je napravljen je od sintetičkih materijala koji propušta vodu, tako da ćete ostati suvi. Mogu se kupiti u većim radnjama sportske opreme.

Helanke

Poslednji trendovi pokazuju da sve više rekreativnih trkača i trkačica nosi helenake za trčanje. Ranije je ovaj komad odeće bio rezervisan samo za devojke i profesionalne sportiste, ali kako se sportska moda razvija tako sve više muškaraca vidimo da ih nose. Helenke za trčanje su uglavnom napravljene od sintetičkih materijala koji manje upijaju vodu, a prilično zagrevaju. Takođe, sprečavaju i trenje kože između butina koje može biti neprijatno. One su idealne za trčanje po kiši i hladnom vremenu. Postoje ženski i muški modeli, a cena zavisi od robne marke.

Majica i šuškavac

Najvažnija stvar kod trčanja po “lošem” vremenu jeste zagrejan trup. Majica koja ide uz telo mora biti sintetička, jer pamuk, kao što smo već pomenuli, zadržava vodu i hladi telo. Kada je jako hladno, potrebno je da se obučete u slojevima. Najčešća greška koju trkači prave je oblačenje debelih dukseva i jakni. Telo ne greje debela garderoba, već topao vazduh između slojeva odeće, pa je mnogo bolje obući dve, tri majice i preko šuškavac koji ne propušta vetar i kišu. Broj slojeva zavisi od temperature koja je napolju. Ukoliko trčite po kiši na ne tako niskoj temperaturi, ispod šuškavca možete obući samo aktivnu majicu kratkih rukava. Nepromočivi šuškavac vas čuva od kiše i vetra, a aktivna majica propušta znoj i održava vaše telo suvim.

Kapa, kačket i rukavice

Naučno je dokazano da veliku količinu toplote gubimo preko glave, pa je jako važno zaštititi je. Značajni komad garderobe koji će vašu glavu sačuvati od hladnoće je kapa, naravno, ne pamučna. Još jedan dobar deo opreme je kačket koji će zaštititi vaše oči od kiše. Kada su temperature jako niske, moramo da mislimo i na šake, pa koristimo sintetičke rukavice, koje pored toga što greju naše ruke, omogućavaju nam da i dalje koristimo touch screen uređaje koji nam mere razne parametre tokom treninga.

I za kraj, jako je bitno da posle treninga po kiši imate suvu presvlaku. Sada kad sam vam odao tajnu kako da ostanete suvi na kišnom treningu, ponesite svoju opremu i vidimo se na nekom od narednih treninga.

Vreme ne može da bude dobro ili loše, svako vreme je idealno za trčanje u pravom društvu.

Autor: Aleksandar Sadžak

Jedan je od osnivača trkačkog kluba Running Tribe, a takođe je i osnivač fitness studija Reborn. Diplomirao je na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja u Beogradu, a master studije je završio na Baruh univerzitetu u Njujorku. Zaljubljenik u prirodu, fizičko vežbanje i zdrav(iji) stil života.