Kako trenirati posle istrčane trke?

by | 15.Nov.2016.

Spremali ste se za svoju trku i istrčali ste je. Kako trenirati posle i na koji način?!

Mnogi misle da posle trke moraju da nastave sa jakim treninzima da bi napredovali, održali svoju formu. Misle da će na taj način doći do novog ličnog rekorda. Međutim, nije baš tako.

Trenira se 4-6 meseci do trke (naš cilj) i forma se postepeno podiže. Treninzi su sve zahtevniji, obimniji i intezivniji i naše telo napreduje. Ono probija granice i postaje snažnije, brže, izdržljivije… Jakim treninzima je moguć napredak samo do određene granice, nakon čega je potrebno odmoriti i oporaviti organizam i na taj način sprečiti potencijalne povrede.

umorSigurno niste očekivali da je potrebno da manje trenirate jedan period da biste još više napredovali? Samo na taj način možemo u budućnosti biti bolje pripremljeni i brži.

Posle ostvarenog cilja i istrčane trke bitno je napraviti pauzu. Potrebno je da se telo odmori, nahrani, regeneriše, da telo „ozdravi“. Obim treninga (kilometraža) se drastično smanjuje, a zatim ponovo postepeno povećava kako se približavamo sledećoj sezoni (trci). Intezitet treninga (brzina trčanja) je manji u prvih par nedelja, a zatim se polako vraća na prethodni nivo, a ubrzo i preko njega. U ovom periodu, posebna pažnja se posvećuje i razvijanju drugih sposobnosti kao što su gipkost, koordinacija, ravnoteža i snaga.

snaga1

Takođe je neophodno više raditi i na tehnici trčanja, i na njenom usavršavanju, kako bi se trčalo ekonomičnije, bezbednije i efikasnije. Pravilna tehnika trčanja mnogo utiče na sam rezultat, jer sa manje snage možemo trčati znatno brže. Učimo kako produžiti korak, korigovati položaj stopala pri dodiru sa podlogom, kako se koristi zabacivanje potkolenica tokom trčanja…

Kao što vidite period posle trke je jednako važan kao i treninzi pred trku. Treninzi imaju drugačiji karakter i radi se na razvijanju drugih sposobnosti. Na taj način postajemo kompletniji i bolji trkači.

 

Razvijanje upravo tih sposobnosti će nam omogućiti dalji napredak bez povreda. Moći ćemo da postavimo sebi viši cilj i sigurno ćemo moći da ga ostvarimo. Zato sada samo lagano i rezultati sigurno slede.

Autor: Aleksandar Sadžak

Jedan je od osnivača trkačkog kluba Running Tribe, a takođe je i osnivač fitness studija Reborn. Diplomirao je na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja u Beogradu, a master studije je završio na Baruh univerzitetu u Njujorku. Zaljubljenik u prirodu, fizičko vežbanje i zdrav(iji) stil života.